Tuesday, June 19, 2012

Hari keluarga Taman BKD


Weekend haritu ada hari keluarga kat taman perumahan saya duduk tu. Taman Bukit Katil Damai (BKD). Anjuran rukun tetangga BKD juga. Diorang ni memang sgt aktif, selalu ada je aktiviti yang diorang buat. Macam haritu ada larian perpaduan sempena melaka bandar teknologi hijau ke ape ntah. Everyweek pun memang ada je aktiviti kat surau BKD tu, yang terbaru ceramah sempena Isra' Mikraj. Memang bagus juga bila ada kejiranan yg aktif macam ni, merapatkan silaturrahim dan tak lah segan kalau nak minta tolong apa-apa kan? Hihi. 

Majlis start seawal kol 730 pagi. Untuk pendaftaran. Kol8 dan start senamrobik dan larian. Ayah dah pegi awal, Ibu macam biasa setel hal rumah dan tunggu si kenit bangun baru pegi. Banyak aktiviti2 yang diorang dah plan, untuk semua peringkat umur, macam utk kanak2 (1-2 tahun) leh la masuk pertandingan kutip gula-gula. Hihi. Untuk yang lebih berusia (bukan makcik) boleh la masuk pertandingan teka berat buah ngan lucky draw je. Ha ha ha. 


Sekitar khemah. Khemah ni kat sebelah surau. Apa-apa event memang selalu buat kat sini je la. Sementara tunggu balai raya yang katanya tahun depan baru siap :)


Najla dan kawan-kawan. Pertandingan mewarna.


Pertandingan kutip gula-gula. Najla je yang over, pegi sampai ke tengah.


Saya masih tak ingat nama jiran-jiran. Jiran sebelah menyebelah je lah kalau ingat pun. Hihi sesekali je jumpa bila ada function. Mungkin kena lebih bergiat aktif lagi lepas ni. InsyaAllah. Sepakat membawa berkat :)


Ok dah, saya dah penat. Jom balik ibu!


2 comments:

Nadia Salim said...

haha, comel je najla kutip gule2

Fatima Saiful said...

rambut najla mmg takleh blah...mcm Azroy aaa!!;)...
p/s: menang tak pertandingan mewarna nih???:D